ASV brīvdienu pārdošanas apjomi pieaug vislēnākajā tempā kopš 2018. gada

Sagaidāms, ka ASV svētku preču pārdošanas apjomi pieaugs vislēnākajā tempā sešu gadu laikā, liecina Deloitte ceturtdien publicētie dati, jo pastāvīgā inflācija un izsīkušie uzkrājumi padara pircējus taupīgākus svarīgajā iepirkšanās periodā.

Svētku mazumtirdzniecības apgrozījums 2024. gada novembrī – 2025. gada janvārī, visticamāk, pieaugs par 2,3 % līdz 3,3 %, sasniedzot 1,59 triljonus ASV dolāru, teikts Deloitte ziņojumā, salīdzinot ar 4,3 % pieaugumu pagājušajā gadā līdz 1,54 triljoniem ASV dolāru.

Pārdošanas apjoms 2018. gadā pieauga par 3,1 %.

Svētku sezonas pārdošanas apjomi parasti veido vairāk nekā pusi no ASV mazumtirgotāju gada ieņēmumiem.

Šogad īsāka sezona – no Pateicības dienas līdz Ziemassvētkiem ir tikai 27 dienas – ir piespiedusi mazumtirgotājus sezonas sākumā ieviest lielākas akcijas atlaides.

Patērētāji visās ienākumu grupās ir cietuši no mazākiem personīgajiem uzkrājumiem, kas pēdējos mēnešos samazinājās līdz aptuveni 3,4 %, salīdzinot ar vidēji 3,8 % šā gada jūnijā, teikts ziņojumā.

Paredzams, ka pircēji, kas savilkuši maciņus ciešāj, jau agri sāks kaulēties par izdevīgām cenām, meklējot papildu atlaides dažādās kategorijās, tostarp pārtikas un mājsaimniecības precēm.

Deloitte prognozē, ka 2024. gada svētku sezonā e-komercijas pārdošanas apjomi pieaugs par 7-9%, sasniedzot 294 miljardus ASV dolāru, salīdzinot ar 10,1% pieaugumu pagājušajā gadā, kad tie sasniedza 270 miljardus ASV dolāru.

Paredzams, ka veikalos pārdošanas apjomi gaidāmajā svētku sezonā pieaugs par 1,3-2,1 %, sasniedzot 1,3 triljonus ASV dolāru, salīdzinot ar 3,1 % pieaugumu pirms gada, kad tie sasniedza 1,27 triljonus ASV dolāru.

“Kredītkaršu parādu pieaugums un iespēja, ka daudzi patērētāji ir izsmēluši savus pandēmijas laika uzkrājumus, visticamāk, ietekmēs pārdošanas apjomu pieaugumu šajā sezonā salīdzinājumā ar iepriekšējo,” sacīja Deloitte Consulting mazumtirdzniecības un patēriņa preču nodaļas vadītājs Maikls Jeske.

“Mūsu prognozes liecina, ka e-komercijas pārdošanas apjomi saglabāsies augsti, jo patērētāji turpinās izmantot tiešsaistes piedāvājumus, lai maksimāli samazinātu savus tēriņus.”

Leave a Comment